P2_Ptuji kerékpártúra látványos helyeken

Időtartam: 2 óra

Szintemelkedés: 95 m

Ptuj–Zabovci–Markovci–Videm pri Ptuju–Pobrežje–Ptuj

Kerékpártúránkat a Ptuji gyógyfürdőtől (Pot v toplice u.) indítjuk. Innen a Dráva felé biciklizünk (K). A kereszteződésnél balra fordulunk a gyalogos híd felé, de nem kelünk át rajta, hanem a part mentén kerekezünk tovább az aszfalton. Áthaladunk az autós, majd a vasúti híd alatt, előbb jobbra, majd rögtön balra fordulunk, és az Ob Dravi utcán tekerünk a körforgalomig. Balra, a 3. kijáraton hagyjuk el, és felhajtunk a hídra. Érdemes innen is megtekinteni Ptuj gyönyörű panorámáját. A híd jobb oldalán haladjunk, mert a végén jobbra kell letérnünk, hogy a csatorna mentén bringázhassunk tovább. A csatornán átívelő híd előtt fordulunk balra, Spuhlja irányába.

Kiérünk a főútra, majd szinte rögtön le is fordulunk jobbra, a Ribiška útra. Az autószerelő műhelynél (50 m) letérünk jobbra, a kerékpárútra, és egy kis erdőn keresztül ismét a Dráva partjához érünk. Itt balra fordulunk és ismét a csatorna mentén kerekezünk. Kisebb kitérőkkel, végig a tó partján haladunk Zabovcin, majd Markovcin keresztül. Itt, a tó végén átmegyünk a gáton, és Šturmovci felé tekerünk tovább. Szántók és rétek közt biciklizünk Videm pri Ptuju felé. Videmben, az iskolánál jobbra fordulunk, majd a körforgalomból egyenesen kihajtva hajtunk Pobrežje felé. Pobrežje után ismét egy körforgalmon haladunk át, egyenesen Ptuj és Hajdina felé, a 710-es úton. Még a kanyar előtt jobbra fordulunk a Turniščei vár felé, hogy egy kis erdőben, a patak hídján átkelve, majd ismét egyenesen a Ptuji-tó felé vegyük az irányt. A főúton áthaladva előbb balra, majd jobbra és aztán ismét balra fordulunk, hogy visszatérjünk a híd előtti körforgalomhoz. Innen pedig a már ismert úton bringázhatunk vissza a gyógyfürdőhöz vagy ha van kedvünk még betérhetünk Ptuj csodás belvárosába a látnivalók megtekintésére (Vár és múzeum, Városháza, Orpheus-emlékmű, Szt. György-székesegyház, várostorony, termelői piac).