P1_Ptuji kerékpáros körtúra

Táv: 66 km

Időtartam: 5 óra

Szintemelkedés: 299 m

Ptuj–Dornava–Polenšak–Lasigovci–Bresnica–Podgorci–Sodinci–Senešci–Velika Nedelja–Mihovci–Cvetkovci–Osluševci–Formin–Placerovci–GajevciGorišnica–Moškanjci–Zagojiči–Muretinci–Stojnci–Nova Vas pri Markovcih–Markovci–Zabovci–Ptuj

A Dráva északi oldalán aszfaltos és kavicsos úton vezető körtúra. Sokszor kell a főúton biciklizni, ezért kerékpáros sisak viselése ajánlott.

A gyógyfürdőtől indulunk a főúton a Dráva felé. A kereszteződésben balra térünk és átkelünk a gyalogos hídon. Utána jobbra fordulunk, eltekerünk a galéria mögött, és a Dravska utcán biciklizünk a kereszteződésig. Az aluljáró melletti kerékpárúton megyünk tovább, majd a következő kereszteződésnél, a kaszinó után keresztezzük a vasúti síneket. Egyenesen megyünk tovább a körforgalom felé. Ebből és a következőből is egyenesen hajtunk ki, majd a harmadiknál balra fordulunk a Puhova utcára. Ismét körforgalom következik, amelyből egyenesen hajtunk ki, majd a következőnél jobbra fordulunk a 713-as útra, Dornava felé.

Átmegyünk a vasúti felüljárón, áthajtunk Dornaván, és Hlaponciig tekerünk a főúton. Hlaponci után, az erdőben meg kell másznunk egy erős emelkedőt. Kiérve Polenšakba érkezünk. A kanyarban álló feszületnél jobbra kerekezünk tovább. Áthajtunk a falu főutcáján, el a templom előtt, és a LAS-5 kerékpárúton tekerünk, majd a kis kápolnánál balra letérünk az erdő felé. A kis feszületnél balra tartunk, majd a STOP táblánál ismét balra, Lasigovci felé. Bresnica és Podgorci után Sodinciban, miután átkeltünk a patakon, jobbra fordulunk Senešci irányába. Velika Nedeljaban eltekerünk a vár alatt, és jobbra, majd a főútnál balra térünk. Párszáz méter után, még az emelkedő előtti sárga háznál jobbra ráhajtunk a kerékpárútra. Miután átkeltünk a síneken, kavicsos útra érünk, ami a horvát határ mentén fordít vissza bennünket előbb Cvetkovci, majd Formin felé.

Formin után átkerekezünk a csatorna hídján, aztán Placerovci felé haladunk a gáton. Gajevcinál a főútra kiérve jobbra fordulunk, és ismét átkelünk a csatornán. Gorišnicaból a 2-es úton jutunk Moškanjciba. Itt letérünk balra, és egy vargabetű után délnek tartva előbb Zagojiči, majd a csatornán átkelve Muretinci következik. Stojnciban letérünk a 228-as főútról a Dráva felé és Markovciig tekerünk. A tó sarkánál átkelünk a gáton, aztán észak felé fordulva, a templom irányába, majd balra Zabovci felé haladunk. Zabovciban balra, a tó felé biciklizünk tovább. A parton haladunk, majd a kiserdőnél jobbra, aztán a 2-es főútra kiérve balra fordulunk. A körforgalomból balra hajtunk ki. A következő körforgalmon egyenesen áthaladva a hídra jutunk. Utána a körforgalomnál jobbra, és megint jobbra fordulva jutunk le a partra, amin a már ismert gyalogos hídig tekerünk.