ÖV8_Vendvidéki, Zsidai bolyongás

Táv: 23 km

Időtartam: 8 óra

Szintemelkedés: 418 m

Apátistvánfalva/Števanovci–Zsidahegy–Zsida/Židova–Hársas-tó/jezero Hársas–Farkasfa–Apátistvánfalva/Števanovci

Apátistvánfalva központjában, a templom közelében parkolási lehetőséget találunk. Innen indulunk a Fő úton lefelé, Szentgotthárd irányába, majd jobbra fordulunk Máriaújfalu felé. A rétek szegélyezte völgyben kb. 800 m múlva balra térünk a  kavicsos útra. Emelkedőn az erdőbe érve elhagyjuk a települést.

Erdős részeken, nyiladékokban, füves tisztásokon vezet az utunk (). Leereszkedünk a Zsida-patak völgyébe, és jobbra fordulunk az erdészeti kavicsos útra (). Kb. 1 km után balra térünk, átkelünk a Zsida-patakon és fiatal gyertyánosban folytatjuk utunkat. Zsidahegyen jobbra (), majd mielőtt elhagynánk a lakott területet, balra térünk. Hamarosan Zsidára érkezünk. Az Erdei utcán jobbra fordulunk a  kavicsos útra. A Zsida-patak mentén erdők, tisztások váltják egymást. A patakot elhagyva a Vörös-oldalban mászunk felfelé, majd keresztezzük a gerincet és leereszkedünk a Hársas-tó völgyébe.

Itt balra fordulunk az aszfaltútra, és 400 m után elérjük a Hársas-tavat. Pihenőhelyet, nyáron strandolási lehetőséget, büfét találunk itt. A tó menti tanösvényen haladunk (), majd jobbra fordulunk a műútra és a tóval párhuzamosan sétálunk tovább. Pár perc múlva balra térünk, majd kb. 500 m múlva kavicsos úton gyalogolunk, közben átkelünk a Háromházi-patakba tartó éren. A kavicsos útról jobbra térünk (). Erdős szakaszt követően a Csatrét mellett megyünk el, majd a Hegyi utcán leereszkedünk Farkasfára. Jobbra fordulunk az Alvég utcára. Jobb oldalon megtekinthetjük a haranglábat és feljebb a templomot. Az útkereszteződésben (bolt) jobbra fordulunk a Nyíres utcába (), majd balra a Fővég utcába, és a Huszászi-patak völgyében sétálunk tovább. A falu végén jobbra fordulunk (). Kb. 600 m után, a dombtetőn a közút keresztezi utunkat. Átkelünk és leereszkedünk a Kis-patak völgyébe, majd felkapaszkodunk Apátistvánfalva-Újbalázsfalvára. A Fő utcán gyönyörű rét és kilátás fogad bennünket. Itt balra fordulunk és a -en haladunk a közútig. Jobbra térünk, majd hamarosan Apátistvánfalvára érkezünk.