ÖV8_Őrségből Goričkoba

Táv: 38 km

Időtartam: 3 óra

Szintemelkedés: 391 m

Őriszentpéter–Szalafő–Hodoš/Őrihodos–Dolenci/Dolány–Hodoš/Hodos–Bajánsenye–Őriszentpéter

Őriszentpéteren, a körforgalomból Szalafő irányába indulunk. 2 km múlva, az útkereszteződésben balra térünk. A dimbes-dombos kerékpárbarát úton, 6 km után beérünk Szalafőre, ahol balra fordulunk Pityerszer felé. Tekintsük meg a Népi Műemlékegyüttest. Ezután a  kavicsos úton tekerünk tovább. Közben eurázsiai vadlovak és európai bölények mellett haladunk el. Az útbaigazító tábláknál balra térünk a  kavicsos erdei útra, a szlovén–magyar határkő irányába. A határkőnél egyenesen tekerünk tovább Szlovénia felé, ahol erdők között és mezőkön át, továbbra is kavicsos úton érünk Hodošra. Az aszfaltútnál jobbra kanyarodunk, majd lejtőn gurulunk lefelé. Hodošt elhagyva elhaladunk a Hodosi-tó töltése mellett, majd az aszfaltutak kereszteződésénél balra kanyarodunk Dolenci felé. Emelkedőt leküzdve érkezünk meg Dolencibe. A domb tetején, jobbra látható a Szent Miklós-templom. Lejtőn hagyjuk el Dolencit, majd letérünk balra, a  kavicsos erdei ösvényre. Ezen az erdőn át eljutunk a Hodosi-tóig. A tó körül tanösvény vezeti végig a látogatókat, információs táblákkal és pihenővel, valamint tiszta ivóvízforrással. Utunkat aszfaltúton folytatjuk Hodos irányába, és tovább, a szlovén–magyar határon át egészen Bajánsenye központjáig. Bajánsenyén, a négyes útkereszteződésben balra térünk Őriszentpéter irányába. Aszfaltúton érkezünk vissza kiindulópontunkhoz, a körforgalomhoz.