M1_Elvarázsol a táj

Táv: 29 km

Időtartam: 3 óra

Szintemelkedés: 165 m

Moravske Toplice–Mlajtinci–Ivanci–Bogojina–Filovci–Strehovci–Dobrovnik/Dobronak–Bukovniško jezero/Bakónaki-tó–Bukovnica–Bogojina–Tešanovci–Moravske Toplice

Moravske Toplice fürdőváros központjából a Vízi világ mögötti Kranjčeva utcán indulunk, majd balra térünk a Delavska utcára. Átkelünk a Lipnica-patakon, majd a golfpálya mellett a kerékpáros útvonal jelzőtábláit követjük. A Gramoznica Tešanovci-tó utáni útkereszteződésben jobbra fordulunk. A település végét jelző tábla előtti kereszteződésben élesen balra kanyarodunk a közútra. Mlajtinci központjában jobbra tartva, áttekerünk a településen.

Ivanciban a főúton tekerünk végig (a kápolnánál jobbra tartunk). A főút kereszteződésében balra fordulunk, majd rögtön balra. A Gramoznica Ivanci-tónál megpihenhetünk. A következő községben, Bogojinán, a kereszteződésben jobbra, Dobrovnik felé fordulunk. Ezután szinte végig kerékpárúton biciklizünk. Filovci, majd Strehovci települések látnivalóinak megtekintése után hamarosan Dobronakra érünk, ahol sok látnivalóban gyönyörködhetünk: trópusi kert, épített örökségek, kézműves termékek. Ezután Muraszombat felé indulunk. A temető utáni kereszteződésben jobbra fordulunk és pár km után a Bakónaki-tóhoz érünk, ahol információs iroda, vendéglátóhelyek, illetve kerékpármosó, pumpa is található. Érdemes a tavat körbejárni, akár gyalog is, illetve a pozitív energiával rendelkező parkban, erdőben sétálni, inni a tiszta vizű forrásvízből.

A következő településig, Bukovnicáig kavicsos út vezet. A tó után jobbra, majd a kavicsos utak elágazásában balra fordulunk. Erdők között egyenesen haladunk, majd a kerékpáros útvonal jelzőtáblánál balra fordulunk. Enyhe emelkedőn érünk Bukovnicába. Innen aszfaltút következik. Az útkereszteződésben balra térünk a főútra. Bogojina felé eleinte hosszú emelkedő, majd lankás, de hosszú lejtő következik. Bogojina előtt, egy balkanyarban jobbra fordulunk, a kerékpáros jelzőtábla szerint. A településen a templom utáni kereszteződésben jobbra térünk. Mezőgazdasági területek között, szinte végig aszfalton, Tešanovcin áthaladva kerékpárúton érkezünk vissza kiindulópontunkra.