L4_Körtúra Lendva környékén

Táv: 18 km

Időtartam: 4-5 óra

Szint: 398 m

Túránk Lendván és a Lendva-hegy gerincén halad. Megerőltető, kapaszkodókkal teli gyalogtúra. A Színház- és hangversenyteremtől indulunk a Mlinska utcán kelet felé. A körforgalmat az első kijáratnál hagyjuk el (Ljudska u.), majd a következő körforgalomból egyenesen megyünk tovább. Átsétálunk a Lendva-patak hídján, és rögtön balra fordulunk a szép sétányra, amelyen a következő hídhoz érünk. Balra, majd a Hungarikum Marketnél jobbra fordulunk. A Krajnceva utcán, a harmadik kereszteződésnél jobbra térve visszatérünk a Lendva-patak partjára. A szennyvíztisztítónál balra, majd a második lehetőségnél ismét balra tartva szántók és rétek között visszaérünk Lendvára.

Egészen addig megyünk, amíg jobbra a kétemeletes lakótömböket nem látjuk. Feléjük tartunk, jobbra fordulunk és visszaérünk a Krajnceva utcára (aszfalt). Itt ismét jobbra, majd nemsokára a parkolónál balra fordulunk a borútra, a hegy felé. Az Y-elágazásnál a Lármafa tábla szerint jobbra tartunk. Innen kezdődik utunk nehezebb szakasza. Emelkedőn kapaszkodunk a Lármafa felé, majd a következő Y-elágazásnál jobbra tartunk. 15%-os emelkedőn érünk fel a gerincre. Balra fordulunk és nagyon szép környezetben, üdülő- és présházak között mászunk jó hosszan felfelé.

A Lármafánál balra fordulunk, és rögtön balra tartva, most már lefelé haladunk. A Vinárium-kilátó utáni Y-elágazásnál jobbra, majd a kőkeresztnél balra, lefelé térünk. A stop tábláig ereszkedünk lefelé, ahol jobbra és rögtön balra, felfelé megyünk kicsit. Fent a kavicsos utat választjuk. Innen lefelé sétálva kiérünk a főútra, ahol balra fordulunk. A Szent Katalin-templomnál balra tartunk, ismét felfelé a hegyre. A kereszteződésnél térjünk jobbra, a Szentháromság-kápolna tábla szerint. Kaptatón haladunk el a temető mellett, és az aszfaltúton gyalogolunk fel az elágazásig, ami a kis kápolnához vezet. A kápolna mellől pazar kilátás tárul elénk. Visszafelé, a kereszteződésnél ismét a Lármafa táblát kövessük, és egyenesen felérünk a kilátóhoz. Innen pedig a már egyszer megjárt úton indulunk lefelé Lendvára.