L3_Dombok és síkságok mentén

Táv: 50 km

Időtartam: 4 óra

Szintemelkedés: 306 m

Čentiba/Csente–Lendava/Lendva–Dolga vas–Mostje–Genterovci–Kamovci–Žitkovci–Dobrovnik/Dobronak– Bukovniško jezero/Bakónaki-tó–Dobrovnik/Dobronak–Žitkovci–Bödeháza–Gáborjánháza–Rédics–Lendvadedes–Nagy Tenke-hegy/hrib Nagy TenkeLendva-hegy/Lendavske gorice–Čentiba/Csente

Csentéből, a Muránia Sport és Kerékpáros Központtól, a Kranjceva úton indulunk Lendva irányába. Dolga vas községben balra térünk a Hetési utcára, Dobronak felé. Két körforgalmon haladunk át egyenesen, majd Mostje főutcáján is végigtekerünk. Dobronakig nagyrészt kerékpárúton kerekezhetünk. Genterovci, és Kamovci után Žitkovci mellett tekerünk el, majd hamarosan Dobronakra érünk. A falu központjában, a körforgalmon egyenesen áthaladunk, majd a falu végén, a temetőnél jobbra fordulunk a Bakónaki-tó irányába. A tónál remek pihenőhelyeket találunk, körbetekerhetjük, sétálhatjuk. Feltöltődhetünk energiával az energiaparkban vagy kipróbálhatjuk a kalandparkot is.

A tóhoz vezető úton indulunk visszafelé. Dobronak központjában, a körforgalomban jobbra fordulunk Turnišče felé. A településről kiérve, a főútról balra térve találjuk a trópusi kertet és az orchidea kertészetet. A kertészet meglátogatása után balra fordulunk és részben kavicsos úton, vagy jobbra, az aszfaltúton tekerhetünk tovább. A 442-es számú főút kerékpárútján folytatjuk utunkat Lendva felé.

Balra fordulunk Žitkovci irányába, majd a település központjában, a kápolnánál szintén balra térünk. A településről kivezető aszfaltutat hamarosan kavicsos út váltja fel. A  jelzésen haladjunk (jobbra fordulunk), majd elérünk a szlovén–magyar zöldhatáron létesült Hetési Barátság parkhoz, ahol megpihenhetünk. Folytatjuk utunkat a Szentistvánlak–Bödeháza–Gáborjánháza útvonalon. A Hetés-kapujában található pihenőnél balra fordulunk, majd egyenesen haladunk tovább. Rédicsen, a körforgalomból a 75-ös főút mentén vezető kerékpárúton tekerünk Lenti felé.

Rédicsen keresztezzük a vasutat, majd a Vasút u.–Petőfi u. útvonalon tekerünk. Pár km után jobbra térünk Lendvadedes felé. A falu központjában, a kerékpáros útjelzőnél jobbra fordulunk. Az erdőben meredek emelkedőt kell megmásznunk. Utána a közútra balra fordulunk, majd a Nagy Tenke-hegy felé haladunk tovább. Fent, a régi épületek között pihenőt találunk, remek kilátással a "hegy" előtt elterülő völgyre és a varasdini hegyekre. 2019. márciusától már az új, határon átvezető aszfaltúton tekerhetünk Lendva-hegyre. Szlovéniába átérve jobbra fordulunk, majd a hegygerincen vezető úton, a Lármafa előtt balra térünk. Nagyon figyelmesen haladjunk lefelé, mert nagyon meredek lejtő következik! A főútnál balra fordulva jutunk vissza kiindulópontunkra.