L1_Tekergés Zalában és a Muravidéken

Táv: 48 km

Időtartam: 6-8 óra

Szintemelkedés: 200 m

Lenti–Rédics–Genterovci/Göntérháza–Lendava/Lendva–Čentiba/Csente–Tornyiszentmiklós–Lovászi–Szécsisziget–Lenti

Kerékpáros körtúránkon határon innen és túl barangolunk. Lentiből a főúton indulunk Rédics felé, majd a város határától kerékpárúton tekerünk. Rédicsen, a körforgalomból egyenesen hajtunk ki, és a kis forgalmú aszfaltúton tekerünk tovább. Átkelünk a magyar–szlovén határon. Göntérházán, a körforgalomban balra fordulunk Lendva felé. Lendváig szinte végig kerékpárúton vagy kerékpársávon kerekezhetünk. Útközben elénk tárul a Lendva-hegy vonulata, a rajta tornyosuló kilátóval, a Vinariummal. Lendván bőven találunk látnivalót: Vinarium-kilátó, Lendvai vár, Szent Katalin-plébániatemplom, evangélikus templom, zsinagóga, helytörténeti kiállítás. A Lendva-hegyre is érdemes feltekerni, ahonnan páratlan kilátásban gyönyörködhetünk. Jobbnál jobb pincéket, éttermeket találunk, és a kilátóba is érdemes felmászni. Feltöltődve, élményekkel gazdagon, a Lendva-patak mellett hagyjuk el a várost.

A főúton haladunk Csente községig, közben eltekerünk a Muránia Kerékpáros Központ mellett. Átkelünk a magyar határon és hamarosan beérünk Tornyiszentmiklósra. A Petőfi utcáról balra fordulunk a Kossuth utcára. A dombtetőn találjuk a Szent Miklós-templomot. Innen keskeny kerékpárúton tekerünk, majd a település határától a főúton haladunk Lovásziig. A községben rögtön jobbra fordulunk. A településen megnézhetjük a magyar Maginot-vonal részeként épített bunkereke, és a strandfürdőben felfrissülhetünk. Kátyús aszfaltúton tekerünk, átkelünk a Kerka-patakon, majd Szécsiszigetre érünk. Jobbra találjuk a bivalyrezervátumot, balra a vízimalmot. Tekintsük meg az Andrássy–Szapáry-kastélyt és a Szent Kereszt-templomot is. Szécsisziget után Kerkateskándon jobbra térünk a Béke utcára, és ezen hajtunk át a településen, vagy a forgalmasabb 7538-as főúton biciklizhetünk Lenti irányába. Lenti-Máhomfától már kerékpárúton tekerhetünk Lentiig. Itt tekintsük meg a várat, a Szent Mihály-templomot vagy fürdőzzünk a termálvizéről híres strandon.