GH1_Szlovéniából a Hetés kapuján át Magyarországra

Táv: 22 km

Időtartam: 2 óra

Szintemelkedés: 53 m

Dobrovnik/Dobronak–Kamovci/Kámaháza–Genterovci/Göntérháza–Gáborjánháza–Bödeháza–Szentistvánlak–Žitkovci/Zsitkóc–Dobrovnik/Dobronak

Dobronak központjából, a Szent Jakab-plébániatemplom mellől indulunk Lendva felé, a főúton. Sík terepen, szántóföldek között tekerünk, majd rövidesen Kámaházára érünk. A faluban elhaladunk a harangláb mellett, majd a határától egészen Göntérházáig kerékpárúton biciklizhetünk. Göntérházán, a főutak kereszteződésében balra fordulunk a Határ utcára, majd egyenesen haladunk a magyar határig.

Átérve, a Hetés kapujában fedett pihenőt találunk. Az útkereszteződésben balra fordulunk. Közúton kerékpározva a Petőfi utcán gurulunk be Gáborjánházára. A jobb oldalon megtekinthetjük a Nagyboldogasszony-templomot. A főúton hagyjuk el a falut, majd Bödeháza következik, ahol tekintsük meg a kápolnát. A településen eleinte aszfaltos, majd murvás, kavicsos úton biciklizünk. (Kitérőt tehetünk a szomszéd településre, Zalaszombatfára, ahol a kápolnát, illetve a falu határában lévő tavat is megnézhetjük.) A magyar-szlovén zöldhatáron, Bödeháza és Zsitkóc között tartsunk pihenőt a Barátság parkban. Balog Anita és Árvay László alkotása, a "Határtalan madár" emlékmű, az egykori szögesdrót maradványaiból készült. A szabadság szimbólumaként állított emlékmű mellett, magyar és szlovén részen is pihenőhelyet találunk. Kerékpárunk nyergébe visszaülve folytatjuk utunkat Zsitkóc felé. A településen, a Szent Flórián-kápolnánál forduljunk jobbra és haladjunk a főútig, ahol újra térjünk jobbra. Innen kerékpársávon tekerünk vissza Dobronakra. A plébániatemplomnál térjünk balra, Renkovci felé. Dobronakon érdemes megtekinteni az orchidea kertészetet, a gyönyörű trópusi kertet és a PANNart kézművesek házát. Utána ugyanezen az úton térjünk vissza kiindulópontunkhoz.