GH1_Kávási Boronaút tanösvény

Táv: 5 km

Időtartam: 1,5 óra

Szintemelkedés: 124 m

Káváson, a Kossuth u./Temető u. kereszteződéséből indulunk a   jelzésen. A Boronaúton 13 térképes tájékoztató táblán olvashatunk a nevezetességekről. A falépcsőkön jutunk a Kávási tájházakhoz. Megtekintésük után a kavicsos utak találkozásánál balra fordulunk. Jobbra a Zala-völgye tárul elénk. A Szabó-hegyre vezető utunk számtalan gondosan művelt szőlőbirtok, pincék mellett vezet. Hamarosan kerítés állja utunkat, amely a vadak távol tartására szolgál. Akasszuk le, majd vissza és haladjunk tovább a  -en.

A-t elérve balra fordulunk a földútra. A Szomi-hegy következik, majd a Vaskó-hegyi út kereszteződésénél egy 300 éves műemlék boronapincét és szőlőprést tekinthetünk meg. A 256 m magas Bükk-hegyen érjük el a falu legmagasabb pontját. Harmonikus egységben találjuk itt az erdőket, kaszálókat, kerteket és szőlőket. Érdemes megnézni a környék egyetlen, közel 100 éves berkenyefáját is, mellette kis présházzal. Túránk során a dombtetőkről páratlan látvány tárul elénk a Zala-völgyére. A Zsimba-hegyhez közeledve, a földutak kereszteződésében letérünk a -ről balra, majd felmászunk a Zsimba-hegyre, és a hegyen gyalogolunk tovább. Itt találjuk a Háry boronaházat. A  jelzésű földúthoz érünk, balra rátérünk és lejtős úton haladunk, amíg Kávás községbe nem érünk.