ÖV4_Kerékpártúra a Belső-Őrségben és a Göcsejben kitekintéssel Szlovéniába

Táv: 56 km

Időtartam: 5 óra

Szintemelkedés: 337 m

Magyarszombatfa–Prosenjakovci/Pártosfalva–Kobilje/Kebeleszentmárton–Nemesnép–(Márokföld)–Csesztreg–Kerkafalva–Ramocsa–Kerkáskápolna–Bajánsenye–Magyarszombatfa

Az őrségi gerencsérek földjéről, Magyarszombatfa központjából indulunk. A főúton haladjunk a szlovén határ irányába. A dombtetőre vezető meredek úton szőlőlugasok, pincék mellett tekerünk el, visszanézve gyönyörű a kilátás. Pártosfalván, az útkereszteződésben balra fordulunk, és továbbhaladunk a Rátka-patak völgyében. Motvarjevci után Kebeleszentmártonban tekintsük meg a Szent Márton-templomot, és a környék legidősebb, kb. 200 éves berkenyefáját, illetve a településen található energiapontokat.

A faluból kiérve, a főutak kereszteződésében balra, Magyarország felé fordulunk. Nemesnépen (2 km) érdemes megtekinteni a haranglábat, a kápolnát, a Szentgyörgyvölgyi-patakon átívelő bürü hidat, és a település hangulatos, régi épületeit. A Kossuth utcánál balra fordulunk és kitérőt teszünk Márokföldre, ahol levendulaültetvény és kalandpark is található. Utána visszatérünk a fő túraútvonalunkra, és hamarosan Csesztregre érkezünk. Az Ady E. utcában találjuk a Kanászházat. Itt balra fordulva érjük el a falu másik szegletében, a Kossuth utcában az Árpád-kori plébániatemplomot, és a Hagyományok Házát. A Csesztregi Szabadidőparkban, a tónál megpihenhetünk és végigsétálhatunk a tanösvényen. Strandolni vagy horgászni is lehet.

Csesztregről a közúton tekerünk Kerkafalvára. Tekintsük meg a református templomot, és a Kéthatár-tavat. A település utáni útkereszteződésben balra tartunk Bajánsenye irányába. Bajánsenyén a református templomnál forduljunk balra az útkereszteződésben. Mielőtt elhagynánk a községet, nézzük meg a helytörténeti gyűjteményt, a haranglábat, és a református templomot. Feltekerhetünk a hangulatos Kis-hegyre is. A falu után átkelünk a Kerka-patakon, majd horgásztó mellett kerekezünk el. A Haricsa-hegy tartogatja számunkra az utolsó nehezebb emelkedőt. A tetejéről már csak le kell gurulnunk túránk kiindulópontjára, Magyarszombatfára.