ÖV12_Határon innen és túl

Táv: 31 km

Időtartam: 3 óra

Szintemelkedés: 435 m

Apátistvánfalva/Števanovci–Kétvölgy/Verica-Ritkarovci–Čepinci/Kerkafő–Markovci/Marokrét–Šalovci/Sal–Dolenci/Dolány–Budinci/Bűdfalva–Orfalu/Andovci–Apátistvánfalva/Števanovci

Apátistvánfalván a katolikus templomtól (Fő u.) indulunk. A kereszteződésben balra fordulunk, majd rövid emelkedő után balra találjuk a Határőr Emlékhelyet, és az ŐNP Ökoturisztikai Információs Centrumot. Továbbhaladva a főút Kétvölgy mellett halad el. Térjünk le jobbra és menjünk fel a kilátóba, ahonnan a szomszédos országokba is ellátunk. Hamarosan elérjük a magyar–szlovén határátkelőt.

A Muravidékre érve az apró Kerkafőn tekerünk át. Csak néhány család lakóházai láthatóak elszórtan, mellettük gyümölcsösök, kaszálók, szántók. Ez a szórvány településszerkezet megfigyelhető a Vendvidéken is. Kerkafőn ered a Kerka-patak. A gerincről tiszta időben akár a Maribor melletti Pohorje-hegység is látható. A határtól Marokrétig szinte csak lejtőn, jó minőségű főúton gurulunk. A település után a Kerka-patak mellett tekerve érkezünk meg Sal községbe, ahol balra fordulunk Hodoš felé. A fagyizó után balra térünk Dolenci felé. A következő 2 km-en enyhe emelkedőn tapossuk a pedált.

Dolányban balra térünk Budinci felé. (Ha itt egyenesen továbbmegyünk, rövid kitérőt tehetünk a dolányi Szent Miklós-plébániatemplomhoz.) Elszórtan épült házak között biciklizünk a településen, a temetővel szemben gyönyörű kápolnát láthatunk. A faluból kiérve – bár ezt tábla nem jelzi –, a következő útkereszteződésben jobbra fordulunk. A sportpálya mellett gurulunk le a Dolányi-patak völgyébe, majd az egyre szűkülő úton tekerünk fel a következő dombra. Az elsőbbségadás táblánál balra fordulunk. Az emelkedő tetején egy vén gesztenyefát, mellette kápolnát és pihenőt találunk, ahol a pozitív energiát adó helyen megpihenhetünk. 500 m múlva újra Magyarországon, kerékpárúton tekerünk Orfaluba. A központban tekintsük meg a szoknyás haranglábat, a Rába-vidéki tájházat, vagy térjünk be a főút mentén található teaházba is. A főúton érünk vissza Apátistvánfalvára.