ÖV10_Rábavidéki körtúra

Táv: 21 km

Időtartam: 5 óra

Szintemelkedés: 343 m

Gyalogtúránkat a Katalin-hegyről, a Kétvölgyi-kilátótól indítjuk. Miután megcsodáltuk a kilátást a magasból, a -en indulunk a falu irányába. A műúton, a jobboldali feszületnél balra fordulunk (). Az erdőben haladunk, leereszkedünk a völgybe, majd egy lápos részen átkelve keresztezzük az aszfaltutat és egy meredek ösvényen felkaptatva érkezünk ismét a házak közé. A -en egy kis kápolnához érünk. Közben megnézhetjük a ritkaházi szoknyás haranglábat is. A kápolnánál jobbra fordulunk és a -en, aszfalton sétálunk pár kilométeren át. Leérve a völgybe, a kis kőkereszt utáni kanyarban térünk le az aszfaltról az erdőbe ().

Csatlakozunk a -hez és jobbra leereszkedünk a Szakonyfalui-patak völgyébe. Átkelünk a patakon, majd meredek emelkedőn kaptatunk felfelé. Fent balra fordulunk és a gerincen haladunk 3 km-t (). Kiérünk egy rétre, ahol hatalmas fenyők közt erdészházat találunk. Mellette kopjafa jelzi a vasfüggöny alatt látogatható legnyugatibb pontot. Az erdészházat elhagyva előbb jobbra, majd szinte rögtön balra fordulunk a -en. Átkelünk a Grajka-patakon, majd meredeken kaptatunk fel a gerincre. Az útkereszteződésnél, a széles kavicsos úton balra fordulunk és leereszkedünk a Zsida-patakig. Átkelünk a Szentgotthárd–Apátistvánfalva közti aszfaltúton (). Egy vadászlesnél letérünk a -re, Apátistvánfalva felé. Keskeny ösvényen, gyönyörű fenyves erdő szélén haladunk tovább a Kovács-hegy gerincén, majd leereszkedünk Apátistvánfalvára.

Az aszfaltútnál jobbra, majd kb. 500 m után balra fordulunk. A Hársas-patak mentén érünk ki az orfalui aszfaltútra, amelyen Orfaluba jutunk. Itt megpihenhetünk a teaházban. Ezután a -en, egy kis fenyvesen át érjük el a Sűrű-erdőt. A  és a találkozásánál balra megyünk tovább, majd a széles erdei úthoz érve jobbra fordulunk. Követjük a szlovén–magyar határt (). Kb. 20 perc múlva jobbra térünk. Kiérünk a kétvölgyi határátkelőhöz vezető aszfaltútra, itt ismét jobbra, majd kb. 50 m után balra térve érkezünk vissza a Kétvölgyi-kilátóhoz.